суботу, 4 лютого 2017 р.

           Методика вивчення схильності до суїцидальної поведінки
(М.В. Горська)

Мета: виявлення схильності індивіда до суїцидальної поведінки.
Форма проведення: індивідуальна чи групова.
Час проведення: 30-45 хвилин.
Вік: з 14 років.
Інструкція досліджуваному.
«Зараз будуть зачитані твердження, проти кожного з них ви ставте оцінку за таким принципом: якщо твердження вам підходить, ставте оцінку 2, якщо не зовсім підходить - ставте оцінку 1, якщо зовсім не підходить - ставте 0».
Бланк опитувальника.   
   1.        Я часто невпевнений у своїх силах.
1.     Нерідко мені здається безвихідним становище, з якого можна було б знайти вихід.
2.     Я часто залишаю за собою останнє слово.
3.     Мені важко змінювати свої звички.
4.     Я часто червонію через дрібниці.
5.     Неприємності мене часто засмучують, і я падаю духом.
6.     Нерідко в розмові я перебиваю співрозмовника.
7.     Мені важко переключитися з однієї справи на Іншу.
8.     Я часто прокидаюся вночі.
9.     При великих неприємностях я беру провин)' на себе.
10.            Мене легко роздратувати.
11.            Я дуже обережний по відношенню до змін у моєму житті.
12.            Я легко впадаю у відчай.
13.            Нещастя І невдачі нічому мене не вчать.
14.            Мені доводиться часто робити зауваження іншим.
15.            У суперечці мене важко переконати.
16.            Мене хвилюють навіть уявні неприємності.
17.            Я часто відмовляюся від боротьби тому, що вважаю її марною.
18.            Я хочу бути авторитетом для оточення.
19.            Нерідко у мене не виходять Із голови думки, яких слід було б позбутися.
20.            Мене лякають труднощі, з якими я буду зустрічатися вжитті.
21.            Нерідко я почуваю себе беззахисним.
22.            У будь-якій справі я не задовольняюся малим, а хочу досягти максимального успіху.
23.            Я легко зближуюся з людьми.
24.            Я часто звертаю увагу на свої недоліки.
25.            Іноді у мене буває пригнічений настрій.
26.            Мені важко стримувати себе, коли я гніваюсь.
27.            Я сильно хвилююсь, якщо в моєму житті несподівано щось змінюється.
28.            Мене легко переконати.
29.            Я відчуваю розгубленість, коли у мене виникають труднощі.
30.            Мені більше подобається керувати, а не підкорятися.
31.            Нерідко я виявляю упертість.
32.            Мене хвилює стан мого здоров'я.
33.            У важку хвилину я іноді поводжу себе як дитина.
34.            У мене різка жестикуляція.
35.            Я неохоче Іду на ризик.
36.            Я важко переношу час очікування.
37.            Я думаю, що ніколи не зможу виправити свої недоліки.
38.            Я мстивий.
39.            Мене засмучують навіть незначні порушення моїх планів.

Обробка результатів.
I.  Шкала тривожності: 1,5,9, 13. 17,21,25,29,33.37.
II. Шкала фрустрації: 2, 6, 10, 14, 18. 22, 26, 30, 34, 38.
ІІІ. Шкала агресії: 3, 7. 11,15,19.23,37,31,35,39.
IV. Шкала ригідності: 4, 8, 12,16, 20, 24, 28, 32, 26, 40.

Інтерпретація.
Для кожної групи можлива кількість балів від 0 до 20, де «0» визначається як не виявлений прояв цієї характеристики.
І. Шкала тривожності - виявляє рівень здатності індивіда до відчуття тривоги.
0-7 балів - низький рівень тривожності,
8-11 балів - середній рівень тривожності;
12-16 балів - високий рівень тривожності:
17 балів і більше - дуже високий рівень тривожності

ІІ.  Шкала фрустрації - виявляє показчик психічного стану, який виникає через реальна або уявні перешкоди, що заважають досягненню мети.
0-7 балів - низький рівень фрустрації;
8-9 балів - середній рівень фрустрації;
10-15 балів - високий рівень фрустрації;
16   балів і більше - дуже високий рівень фрустрації.

ІІІ.  Шкала агресії- виявляє підвищену психологічну активність, прагнення до лідерства через застосування сили по відношенню до інших людей. Для суїцидієнтів допускається зниження агресивності від 10 до 0.
0-10 балів - низький рівень агресивності:
11-12 балів - середній рівень агресивності;
13-16 балів - високий рівень агресивності;
17  і більше - дуже високий рівень агресивності.

IV. Шкала ригідності-утруднення в зміні визначеної суб'єктом діяльності в умовах, які об'єктивно потребують її перебудови. Для осіб із суїцидальною поведінкою -13 балів і вище.
0-10 балів - низький рівень ригідності;
11-12 балів - середній рівень ригідності;
13-16 балів - високий рівень ригідності;
17 балів і більше - дуже високий рівень агресивності.
Психолог складає всі бали за 4-ма шкалами. Після чого отримує показник схильності де суїцидальної поведінки.
0-3 8 балів - рівень схильності до суїцидальної поведінки низький;
39-45 балів - рівень схильності до суїцидальної поведінки знаходяться в нормі;

46 балів і більше - рівень схильності до суїцидальної поведінки високий, потрібна корекційна робота.

Немає коментарів:

Дописати коментар